Posts

This blog post is published by Wibke Sonderkamp, GlobalCom Munich

Weihnachten kommt immer so überraschend“ – diese bekannte Aussage lässt sich auch auf die alljährlichen, großen Messen und Events übertragen.

Als Agentur für PR und Kommunikation erhalten wir in jedem Jahr wenige Wochen vor großen Messen – wie der CES in Las Vegas, dem Mobile World Congress (MWC) in Barcelona, der Intersolar oder Electronica in München, der IFA in Berlin, etc. – Anfragen für die PR-Betreuung rund um den Event.

Grundsätzlich freuen wir uns natürlich über das Kundeninteresse. Aber vielen Kunden scheint nicht klar zu sein, dass sie zum Zeitpunkt ihrer Anfrage bereits die Hälfte aller Möglichkeiten für mediale Aufmerksamkeit verpasst haben.

Read more

In part 1 of the interview* with PR specialist Wibke Sonderkamp we learned about current trends and changes in the German media landscape and PR practices. Part 2 of the interview takes a look at cultural differences and local PR specifics companies should keep in mind for their PR initiatives in Germany. Read more

Today our global PR Reach series* is visiting Germany where PR consultant Wibke Sonderkamp is providing insight into current trends and developments in the German media landscape and PR practices before telling us about cultural gaps and clients who had to be re-animated with some excellent German beer after their first encounter with the shockingly outspoken German press in part 2 of the interview. Read more