Posts

This blog post was first published by Jakob Mjöbring, Punkt PR (Umeå, Sweden), at the Swedish magazine Resumé

“So we need to be true to who we are. And remember what’s really important to us. That’s what’s going to keep Apple, Apple: is if we keep us, us.” Citatet är från Apples grundare Steve Jobs och det var hans röst som ekade över de församlade i Steve Jobs Theater när Apple höll lanseringsmässa.

Att det finns en stark personkult runt Jobs är förstås ingen nyhet, och kanske var han inte världens bästa företagsledare. Men jag tycker ändå att man bör lägga rätt stor vikt vid hur världens största företag väljer att öppna ett av sina viktigaste event på senare år. Apple gör det genom att fundera över sina rötter och sin värdegrund. Allt det som gör oss, oss.

Här kan vi konkurrera
Är det något som kommer att överleva, och få oss att överleva, en allt hårdare globaliserad konkurrens är det exakt just det vi måste hålla reda på: Vad är det som gör oss, oss. Och är det något många svenska företag kan konkurrera med är det ju vårt svenska arv av schyssta arbetsförhållanden, (hyfsat) jämlika arbetsplatser, relativt ohierarkiska företag och andra mjuka värden.

Värdegrunden måste få ökad status
Värdegrunden måste få komma till heders igen. Den har skämtats bort i så många år och behandlats med valhet från en stor mängd företag. Kanske mest för att man har varit osäker på nyttan och inte riktigt insett värdet i det. Det är dags att uppgradera företagets själ och inse att Steve Jobs faktiskt hade förstått något väsentligt. Något som gör att världens största företag i dag pratar med sina kunder om varför deras medarbetare ska vilja gå till jobbet i morgon.

Det är kärnorna i Äpplet som säkrar återväxten.

Interested in Sweden or the Nordics, contact Jakob at Punkt PR 

This post was first published by Stephanie Jackman on March Communications’ blog PR Nonsense.

When strategizinannouncement hijackingg with clients on the ideal timing for a big announcement, the golden rule for tech PR pros is to avoid holidays, Fridays, and, if it can be helped, dates when you know an industry giant is going to unveil its own big news or product. The logic is simple – the media landscape will be consumed with covering the market leader’s latest news, and a client’s announcement risks being outshined.

Depending on how you look at it, this can be either a blessing or a curse for tech PR pros. On the one hand, having to work around other companies’ announcement dates can be frustrating. But, on the other, the date of a market leader’s big announcement offers the opportunity for a different kind of visibility. Read more

This post was first published by Doug Flora on March Communications’ blog PR Nonsense.

I’m not an Apple die-hard, because I like brand variety in my life. I have a phone running Android, a PC running Windows and an iPad to quench my tablet needs. The iPad is the first Apple computer I’ve had since the Macintosh Performa (complete with CD-ROM and modem!) my family owned in the early to mid-nineties, and I’ve found it to be a great tool and an elegant, highly functional device. I sing its praises plenty.

Read more

It’s been nearly two months since Steve Jobs died. While many of the stories that emerged following his death were memorable and enlightening, there’s one simple story that really stuck with me. It was posted on Vic Gundotra’s public feed on Google + before Steve’s death, but I only saw it after. The post, called “Icon Ambulance” sheds light on the kind of thinking that breeds, not just success, but that staggering, astonishing, mind-blowing, life-changing, Steve Jobs level of success. Read more